מנוע לטויוטה קורולה - מיבוא ופירוק
מנועים איכותיים מיבוא ישיר מיפן לכל דגמי קורולה 2015-2024
התקנה מקצועית + אחריות מלאה
למה להחליף מנוע בטויוטה קורולה?
טויוטה קורולה היא אחת המכוניות הפופולריות ביותר בישראל, ידועה באמינות ובעלויות תחזוקה נמוכות. עם זאת, לאחר 200,000-300,000 ק"מ, או במקרה של תקלה מכנית חמורה, עלולים להופיע סימנים לבלאי מנוע: צריכת שמן מוגברת, עשן כחול מהמפלט, רעשי מנוע חריגים או אובדן הספק. במקרים אלו, החלפת מנוע היא פתרון חסכוני בהרבה מקניית רכב חדש.
מנוע מיבוא לטויוטה קורולה הוא הבחירה המועדפת על ידי מוסכים ובעלי רכב מנוסים. מנועים אלו מגיעים ישירות מיפן, מרכבים שפורקו עקב חוקי הרכב היפניים (Shaken), שמחייבים החלפת רכב לאחר 10-12 שנים. המנועים מגיעים עם קילומטראז' נמוך (בדרך כלל 50,000-80,000 ק"מ), תחזוקה יפנית קפדנית ומצב מכני מעולה. בניגוד למנועים מפירוק מקומי (עם 150,000-250,000 ק"מ), מנועי יבוא מבטיחים אמינות גבוהה ואורך חיים ארוך.
ההחלטה להחליף מנוע במקום לקנות רכב אחר הגיונית במיוחד בקורולה: הרכב שלכם שומר על ערכו, כל שאר המערכות (גיר, מתלים, בלמים) עדיין תקינות, ואתם חוסכים עשרות אלפי שקלים. עלות החלפת מנוע לקורולה: 7,500-12,000 ₪ (כולל מנוע, התקנה ואחריות), לעומת 80,000-150,000 ₪ לרכב משומש תקין. זה ההבדל בין השקעה חכמה לבין עלות שאינה הכרחית.
השוואה: מנוע מיבוא vs מנוע מפירוק מקומי
| פרמטר | מנוע מיבוא (יפן) | מנוע מפירוק מקומי |
|---|---|---|
| קילומטראז' | 50,000-80,000 ק"מ | 150,000-250,000 ק"מ |
| מצב | מצוין - תחזוקה יפנית | משתנה - תלוי בבעלים |
| אחריות | אחריות מלאה | אחריות מוגבלת |
| מחיר | 8,500-12,000 ₪ | 5,500-8,000 ₪ |
| זמן הגעה | 7-14 יום | זמין מיד |
| אמינות | גבוהה מאוד | בינונית-גבוהה |
| המלצה | ✓ מומלץ לטווח ארוך | לתקציב מוגבל בלבד |
כל דגמי טויוטה קורולה - טבלת מפרטים ומנועים
מנועים זמינים לכל השנתונים והדגמים 2012-2024. בחרו את הדגם המדויק שלכם לקבלת הצעת מחיר
| שנה | נפח (ליטר) | כוח סוס | תיבת הילוכים | סוג דלק | קוד מנוע |
|---|---|---|---|---|---|
| 2024 | 1.8 | 140 כ"ס | CVT | היברידי | 2ZR-FXE |
| 2023 | 1.8 | 140 כ"ס | CVT | היברידי | 2ZR-FXE |
| 2022 | 1.8 | 140 כ"ס | CVT | היברידי | 2ZR-FXE |
| 2021 | 1.8 | 122 כ"ס | CVT | בנזין | 2ZR-FAE |
| 2020 | 1.8 | 140 כ"ס | CVT | היברידי | 2ZR-FXE |
| 2020 | 1.6 | 132 כ"ס | CVT | בנזין | 1ZR-FE |
| 2019 | 1.8 | 140 כ"ס | CVT | היברידי | 8ZR-FXE |
| 2019 | 1.6 | 132 כ"ס | אוטומט | בנזין | 1ZR-FE |
| 2018 | 1.8 | 140 כ"ס | CVT | היברידי | 2ZR-FXE |
| 2018 | 1.6 | 132 כ"ס | ידני | בנזין | 1ZR-FE |
| 2017 | 1.8 | 140 כ"ס | CVT | היברידי | 2ZR-FXE |
| 2017 | 1.6 | 132 כ"ס | אוטומט | בנזין | 1ZR-FE |
| 2016 | 1.8 | 140 כ"ס | CVT | היברידי | 2ZR-FXE |
| 2016 | 1.6 | 132 כ"ס | ידני | בנזין | 1ZR-FE |
| 2015 | 1.8 | 140 כ"ס | CVT | היברידי | 2ZR-FXE |
| 2015 | 1.6 | 132 כ"ס | אוטומט | בנזין | 1ZR-FE |
| 2015 | 1.8 | 140 כ"ס | אוטומט | בנזין | 2ZR-FE |
| 2014 | 1.8 | 140 כ"ס | אוטומט | בנזין | 2ZR-FE |
| 2014 | 1.6 | 132 כ"ס | ידני | בנזין | 1ZR-FE |
| 2013 | 1.8 | 140 כ"ס | אוטומט | בנזין | 2ZR-FE |
| 2013 | 1.6 | 124 כ"ס | ידני | בנזין | 1ZR-FE |
| 2012 | 1.8 | 140 כ"ס | אוטומט | בנזין | 2ZR-FE |
| 2012 | 1.6 | 124 כ"ס | ידני | בנזין | 1ZR-FE |
לא מצאתם את הדגם המדויק שלכם? צרו קשר לייעוץ אישי
קבלו הצעת מחיר לדגם שלכםתהליך ההתקנה - 7 שלבים מקצועיים
התקנת מנוע לטויוטה קורולה היא תהליך מורכב הדורש מיומנות וציוד מקצועי. הנה מה שקורה:
פירוק המנוע הישן
ניתוק כל המערכות: חשמל, קירור, דלק, פליטה. הרמת המנוע עם מנוף מיוחד.
בדיקת תושבות ומחברים
בדיקה מדוקדקת של תושבות המנוע, מחברי הגיר והמצמד (במנועים ידניים).
הכנת המנוע החדש
שינוי שמן, פילטרים, אטמי ראש מנוע, רצועת טיימינג (אם נדרש) ובדיקת נזילות.
התקנת המנוע
הורדת המנוע למקומו, חיבור לתיבת הילוכים, הידוק ברגים לפי מומנט היצרן.
חיבור מערכות
חיבור כל המערכות: חשמל, דלק, קירור, פליטה, חיישנים וצינורות ואקום.
תידלוק והפעלה
מילוי נוזלים (שמן, נוזל קירור), הפעלת המנוע ובדיקת נזילות או רעשים חריגים.
כיוון ובדיקת דרך
איתחול ECU, כיוון מצערת אוויר, בדיקת מנוע בסרק ובעומס, ונסיעת מבחן 15-20 ק"מ.
⏱ משך זמן: תהליך ההתקנה המלא לוקח 2-4 ימי עבודה, תלוי בדגם ובזמינות החלקים. מנועים היברידיים דורשים יום נוסף בגלל המערכת ההיברידית המורכבת.
מפרט טכני - קודי מנוע וטכנולוגיות
מנועי בנזין
- •1ZR-FE (1.6L): 4 צילינדרים, 124-132 כ"ס, רצועת טיימינג, Dual VVT-i
- •2ZR-FE (1.8L): 4 צילינדרים, 140 כ"ס, רצועת טיימינג, Dual VVT-i
- •2ZR-FAE (1.8L): Valvematic (שסתומים משתנים), 140-147 כ"ס, חסכוני יותר
מנועים היברידיים
- •8ZR-FXE (1.8L): מנוע בנזין + מנוע חשמלי, 98 כ"ס (בנזין), 72 כ"ס (חשמל)
- •2ZR-FXE (1.8L): דור חדש (2019+), מחזור Atkinson, צריכת דלק 4.3 ל'/100 ק"מ
- •מערכת היברידית: Toyota Hybrid Synergy Drive, גיר CVT, בטריית Ni-MH או Li-ion
טכנולוגיות מתקדמות:
- ✓ VVT-i: תזמון שסתומים משתנה (כניסה ויציאה)
- ✓ Valvematic: הרמת שסתומים משתנה (דגמים מסוימים)
- ✓ מחזור Atkinson: במנועים היברידיים לחיסכון בדלק
- ✓ רצועת טיימינג: אחזקה קלה, החלפה כל 100,000 ק"מ
למה לבחור בנו להחלפת מנוע לקורולה?
מנועים מקוריים בלבד
יבוא ישיר מיפן ממקורות מהימנים. כל מנוע עובר בדיקה מקצועית לפני משלוח.
אחריות מלאה
אחריות מלאה לשנה או 20,000 ק"מ. תמיכה טכנית זמינה 24/7.
שירות מהיר
הצעת מחיר תוך 24 שעות. התקנה תוך 2-4 ימים ממועד קבלת המנוע.
שאלות נפוצות על מנוע לטויוטה קורולה
שאלות נפוצות
מצאו תשובות לשאלות הנפוצות ביותר על מנועים וגירים לרכב
לא מצאתם את התשובה שחיפשתם?
שלחו הודעה בווטסאפמוכנים להחזיר את הקורולה שלכם לכביש?
קבלו הצעת מחיר מדויקת למנוע החלפה עם אחריות מלאה. התייעצות ללא התחייבות!